Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12564/222
Tytuł: Ocena zapotrzebowania społecznego na instytucje telefonów zaufania świadczące wsparcie osobom z problemami zdrowia psychicznego
Tytuł równoległy: Assessment of social demand for telephone helplines providing support for individuals with mental health problems
Autor: Nycz, Anna
Tworus, Robert
Słowa kluczowe: zdrowie psychiczne
poradnictwo
telemedycyna
zapotrzebowanie społeczne
psychiatria i psychologia
Data wydania: 2019
Źródło: Lekarz Wojskowy
Nr Serii/Raportu: 2019 : T. 97, nr 4, s. 293-299;
Abstrakt: Telefony zaufania należą do najprostszej formy telemedycznej pomocy psychiatryczno‑psychologicznej dla osób z problemami zdrowia psychicznego. Celem pracy było zbadanie faktycznego zapotrzebowania tej grupy pacjentów na wsparcie psychiczne w postaci telefonów zaufania, stanu ich wiedzy w tym zakresie oraz zależności między deklarowanym zapotrzebowaniem a aktualnym poziomem wiedzy o dostępnych formach wsparcia w postaci telefonów zaufania. Do anonimowego badania ankietowego przeprowadzonego w okresie od lutego do czerwca 2015 r. włączono 43 weteranów – pacjentów Oddziału Całodobowego Kliniki Psychiatrii, Stresu Bojowego i Psychotraumatologii CSK MON WIM, oraz 32 pacjentów Oddziału Dziennego Zaburzeń Nerwicowych. Badanie wykazało pozytywny stosunek respondentów do wykorzystywania narzędzi telemedycznych w psychiatrii przy stosunkowo małej wiedzy o ich dostępności i niskim wskaźniku korzystania.
Opis: Licencja CC-BY-NC-SA
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12564/222
ISSN: 0024–0745
Pojawia się w kolekcji:2019 rok

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
293_1_Nycz.pdf247.01 kBAdobe PDFThumbnail
Przejrzyj/Otwórz


Ta pozycja jest udostępniana na licencji Creative Commons Creative Commons